Handelsvillkor

Allmän information

Teago Aps

Granstien 10
6830 Nørre Nebel

CVR-nr: 41394226

Telefon: 31 50 70 11

E-post: kundtjänst @teago.dk

Betalning

Betalning kan göras med följande betalkort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Visa Electron, Mastercard och Mastercard Debit. Vi tar inga kortavgifter.

Med ett betalkort kommer transaktionsbeloppet att reserveras vid beställning, men beloppet dras först när paketet skickas.

Alla priser är danska kronor och inkl. moms och exkl. leveranskostnader, om inte annat anges.

Faktura betalning

Som företagskund eller offentlig institution är det möjligt att köpa på faktura (betalningsfrist: Netto 8 dagar) eller EAN-faktura (betalningsfrist: Netto 30 dagar). Om du vill använda det här alternativet väljer du "Fakturabetalning" under Betalningsmetoder på adresssidan. En avgift på 20 kr tillkommer

Present kort

Presentkort till Teagos webbshop är giltiga i 3 år från utfärdandedatum och utgångsdatum framgår av det elektroniska presentkortet som skickas.

Leverans

Beställningar skickas vanligtvis med PostNord. Förväntad leveranstid är 1-3 arbetsdagar, om varan finns i lager.

Fraktpriser

- För paketbutik: 39 DKK. Vid leverans till paketbutik är det dock fri frakt på alla köp över 399 DKK.

- Med distribution: 49 DKK. För alla köp över 399 DKK är dock leveranspriset endast 39 DKK

- För företag: 39 DKK. Vid leverans till paketbutik är det dock fri frakt på alla köp över 399 DKK.

Vi skickar endast till Danmark (med undantag för Grönland och Färöarna). Om du vill ha varor skickade till andra EU-länder, vänligen kontakta Kundservice via e-post. Teago ApS ansvarar inte för tullavgifter eller andra avgifter.

De faktiska returkostnaderna kommer Teago ApS att debiteras om du vägrar ta emot ett paket eller inte hämtar det på posten utan föregående överenskommelse med Teago ApS. Detta är 59 DKK inklusive moms.

Ångra

Som kund har du 14 dagars ångerrätt när du handlar med Teago ApS.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du...

a) ...har fått sin vara
b) ...fick den sista varan vid överenskommelse om flera olika varor beställda i en beställning och levererade individuellt
c) ...har tagit emot det sista partiet eller den sista delen, vid avtal om leverans av en produkt bestående av flera partier eller delar

Om du vill ångra ett köp från Teago ApS måste du tydligt meddela oss inom 14 dagar från mottagandet - via e-post eller telefon - att du vill utnyttja ångerrätten. Såvida inte ett tydligt avtal har träffats med Teago ApS om detta kan du inte utnyttja ångerrätten genom att helt enkelt vägra att ta emot varan.

Vid returer står du som kund själv för fraktkostnaderna.
Om du väljer att byta köpet mot en annan vara hos Teago ApS så skickas denna utan extra fraktkostnader vid sändning till och från Danmark. Du betalar med andra ord själv returfrakten för varan som ska returneras till oss medan Teago ApS står för frakten för att skicka den nya varan, dock med billigast möjliga fraktform.

Objektets skick

När en vara returneras till Teago ApS är kunden endast ansvarig för eventuell värdeminskning på varan om detta beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord: Som kund kan du se och prova produkten – på samma sätt som i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan, anser vi att den är använd. Det betyder att om du ångrar köpet får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka – beroende på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp och returnerar alla varor på samma beställning får du det totala orderbeloppet - inkl. leveranskostnader - retur. Om endast en del av köpet ångras återbetalas det totala beloppet för de returnerade varorna. Vid värdeminskning som kunden ansvarar för kommer denna att dras av från det totala beloppet.

Varorna ska returneras till Teago ApS utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar från det datum då vi fick besked om att köpet hävts.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi genomför återbetalning med samma betalningsmedel som användes vid den ursprungliga transaktionen – om inte annat avtal har träffats med oss.

Teago ApS kan hålla inne med återbetalning tills vi fått tillbaka varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

Varor som ska returneras skickas till:

Teago Aps
Fisherman's wing 5
6830 Nymindegap

Kunden ansvarar själv för paketet tills det tas emot av oss, varför vi rekommenderar att du returnerar paketet som ett spårbart paket. Vi kan skicka en returetikett via e-post som bara behöver skrivas ut - denna kostar 59 DKK inklusive moms, och summan dras från köpesumman.

Notera
Teago ApS tar inte emot paket skickade av postförskott eller liknande.

Klagomål

Köplagens felregler kan tillämpas vid varuköp. När du gör affärer med Teago ApS har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, eller så kan du få tillbaka pengarna eller rabatt på priset – beroende på den specifika situationen. Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller på grund av annat skadevållande beteende.

Hur snart ska du annonsera?

Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet i produkten. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att ske i rätt tid.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi givetvis rimliga fraktkostnader. Du kan, efter överenskommelse med Teago ApS, få en gratis returetikett.

Varan skickas till:

Teago Aps
Fisherman's wing 5
6830 Nymindegap

Vi behöver följande information när en vara skickas till oss:

Vid retur av en vara, vänligen ange - så detaljerat som möjligt - vad problemet är. Kopia på köpefakturan ska också skickas. Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller liknande.

Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i ordentlig förpackning, och kom ihåg att få ett kvitto för att skicka så att vi kan ersätta fraktkostnader.

Vad gör vi med personuppgifter (personuppgiftspolicy)

När du ingår ett avtal med oss ​​behöver vi följande information:

-Namn
-Adress
-Telefonnummer
-E-postadress

Vi registrerar och förmedlar kunders personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till kunden.

Personuppgifterna registreras hos Teago ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Anställda och affärspartners hos Teago ApS har tillgång till den information som registreras om kunderna.

Den personuppgiftsansvarige på teago.dk är Teago Aps.

Information som lämnas till teago.dk säljs inte på något sätt till tredje part, och vi registrerar ingen personligt känslig information.

Som registrerad hos Teago ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om din egen person. Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till Teago ApS via e-post: kundservice@teago.dk

Tillgång till klagomål

Om du vill klaga på ditt köp hos Teago ApS måste du kontakta oss via e-post. Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan ett klagomål lämnas in till berörda nämnder inom området, om förutsättningarna därför är uppfyllda.

Centrum för klagomålslösning
Namnhuset
Tullbod 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

Bokning

Bilder som används på webbplatsen är illustrativa och kan skilja sig från produktens faktiska utseende.

Bilder och text på teago.dk får inte kopieras eller reproduceras någon annanstans utan föregående överenskommelse med Teago Aps.

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 06.06.2020

Vi ser fram emot att skicka en god kopp te till dig.

Med vänliga hälsningar

Teago ApS